“Tubs i neteja” és el Facilities management.
Els anglesos, sempre ells, tenen nom per tot, si més no, en els temes immobiliaris.
En aquest cas, el Facilities és tot el que dona servei. D’una manera barroera, el que et facilita la vida.
És a dir, parlem de neteja, seguretat, manteniment d’instal·lacions, petites reparacions, moviments de taules, canvi de llums, compra de paper de vàter, etc..
És una feina indispensable però totalment matadora. Sempre hi ha quelcom que falla o falta i que s’ha de resoldre ràpidament.
Evidentment, és una feina que requereix moltes hores i té molt poc reconeixement.
Cal insistir, és una feina desagraïda perquè la gent, els usuaris i els propietaris, volen solucions instantànies.
Però cal trobar els professionals adients per fer-les i que disposin de temps.
Ara bé, els clients volen molt i els hi costa pagar el que realment val el servei.
Ara bé, el manteniment preventiu ajuda molt. Planificar una assistència setmanal o mensual permet que canviar una bombeta fosa no costi un desplaçament d’anada, un operari per veure quin tipus de bombeta és, un altre desplaçament per anar a comprar el recanvi, desplaçament de tornada a l’oficina o nau, canviar la bombeta i tornar a taller o botiga.
1 bombeta, 1,5 €. 4 desplaçaments, a 35€/h, 140 €. Total, 141,5 €,
Car? Evidentment. Però amb planificació, tot és diferent. Sabríem quins són els tipus de bombetes emprats. Tindríem un petit stock a lloc. Excepte si és quelcom crític, la canviarien en la propera visita. Cost, molt baix.
Nosaltres podem planificar el teu Facilities, basat en un preventiu i que sigui satisfactori per tothom.
Facilities management “Tubs i neteja” és una eina de Contraclau. Si en vols conèixer més, ves a Feina i eines.