Objectius.
És la següent casella d’aquest cicle.
És a on volem arribar.
Resumint, és què esperem del nostre actiu.
Tot, visió de futur.
Dit això, que sembla molt obvi, és important tenir present que els objectius no són desitjos.
Evidentment, no poden ser paraules buides que sonin molt bé i que ens facin sentir orgullosos del nostre vocabulari.
Comptat i debatut, han de ser intel·ligents, SMART, com diuen els americans amb els seus acrònims:
- Specific
- Measurable
- Achievable
- Relevant
- Time related
En poques paraules, han de ser:
- Concrets i ben definits
- Que és pugui mesurar el seu assoliment
- Que siguin assolibles
- Que tinguin impacte notable
- Que estiguin lligats amb el temps
Val a dir que sembla mentida quants objectius irrellevants es posen a empreses i treballadors.
Hem de augmentar el preu de la finca. No és un objectiu. És un desig. No té res d’intel·ligent. No és útil com objectiu. Malgrat tot, és així.
Hem d’augmentar el valor de mercat del pis un 5% a la fi dels 2 propers anys amb una inversió màxima de 50.000 €.
Sens dubte, això, sí que és un objectiu.
Dels intel·ligents. Ho té tot.
Amb objectius com aquests podrem treballar de manera efectiva i eficient.
Això és el que hem de definir pel nostre actiu. Poden ser més d’un, sempre que aportin quelcom que millori l’actiu o que es relligui harmoniosament amb el nostre concepte patrimonial.
Aquest objectiu no és el camí sinó que ens assenyala cap a on hem d’anar.
I si està ben definit, ens mostra un camí ben pavimentat, ben senyalitzat i molt més planer de seguir.
Si vols conèixer més, ves a Fluir